dilluns, 17 de desembre del 2012

CONTE CURT DE NADAL. PER MIREIA GIOL


L’Àngel de la guarda !

Es l’última setmana de classes del mes de desembre. Tots estem molt esverats perquè tenim moltes ganes de fer festa.
Ja fa dies que  la tutora ens va explicar que començaria un alumne nou i que s’havia decidit que aniria a la nostra classe, a tercer C. Tothom tenia moltes ganes de saber com seria, com es diria, seria simpàtic o no, seria alt o baix... i moltíssimes preguntes més.
Per fi  va arribar el dia esperat. Per la porta de la classe després de la tutora, va entrar  el noi que tots estàvem esperant: l’Aitor. Un noi ros, d’ulls blaus, amb pigues a les galtes, somriure perfecte, ben vestit, amb la mateixa samarreta d’en Pere, per cert!. Caram, on és en Pere? I en Pere no hi era! -Segur que s’ha dormit -vaig pensar. 
Aquest noi era molt perfecte, però tenia una cosa que no encaixava gaire: unes espatlles d’uns dimensions exagerades per la seva edat. Els alumnes ens vam començar a estranyar d’aquelles mides i el mateix dia va córrer el rumor que era fill d’en Frankenstein i que duia la jaqueta del seu pare.  Jo, lluny de pensar aquesta bestiesa, em vaig imaginar que devia fer natació, waterpolo o algun esport d’aquests que fas molt de braços.
Va arribar l’última dia i amb les meves amigues, fent un resum del que havia passat durant la setmana, ens vam adonar que en Pere feia molts dos dies que no venia. Els mateixos que teníem el noi nou a classe.  
Com que jo m’havia fet molt amiga de l’Aitor, li vaig dir :
-Que estrany! En Pere fa dos dies que no ve i ningú no en sap res.
-Mireia... t’haig de confessar una cosa... –va dir el noi nou - Jo... sóc... un...un...un àngel...però no un àngel normal, no... sóc l’àngel de la guarda d’en Pere... En Pere fa dos dies que fa campana i jo m’he ofert a venir en el seu lloc per saber què sent un noi de carn i ossos en una classe de tercer d’ESO.
- Uf, em deixes descol·locada! –li vaig dir sense poder-me creure el que m’estava dient.
Com que va veure que no m’ho acabava d’empassar, es va descordar la gavardina, es va abaixar una mica la màniga del braç esquerre i em va ensenyar un plomissol blanc com el cotó fluix. Em va dir que si li prometia que no ho diria a ningú, m’ensenyaria les ales esteses. Em va fer tanta angúnia que li vaig dir que no gràcies, que encara em desmaiaria.
Li vaig preguntar si li havia agradat de ser un noi de tercer i després va ser quan se’m va acostar de cop i em va fer un petó. I en aquell moment va desaparèixer i a la mà m’hi vaig trobar una postal de nadal que deia: “aprofiteu el temps que teniu, que això de ser àngel no és pas tan divertit com sembla”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada